زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

ونزوئلا را «ونيز کوچک» قاره امريکا با تنوع طبيعي مي‌دانند. زيبايي‌هاي طبيعي منحصربه‌فرد و دسترسي آسان به اين کشور باعث شده تا گردشگران بي‌شماري از نقاط مختلف جهان اين منطقه را مقصد گردشگري خود انتخاب کنند. جزاير، پارک‌ها، آبشارها و جنگل‌هاي متنوع اين کشور که از نمونه‌هاي آن مي‌توان به آنجل بلند‌ترين آبشار جهان اشاره کرد، جايگاهي مهم از اين کشور در نظر گردشگران به وجود آورده است.
آنچه در ادامه مي‌خوانيم برگزيده‌اي از جاذبه‌هاي طبيعي جالب و منحصربه‌فردي است که به مقصد ويژه گردشگران ماجراجو و مشتاقان به مناظر طبيعي تبديل شده است.

 1- آبشار آنجل:
آنجل (آنخل) بلند‌ترين آبشار جهان با ارتفاع 979 متر، يکي از مهم‌ترين دلايلي است که گردشگران را به ونزوئلا مي‌کشاند. طبيعتي وحشي و زيبا دور تا دور آبشار، اکوسيستمي متنوع و رودخانه‌هاي خروشان و جذاب متعلق به پارک ملي «کانما»‌‌ منظره‌اي بسيار زيبا از اين آبشار به جاي گذاشته است. آبشار آنجل در قسمت غربي پارک کانما واقع شده است که محل سقوط آن در اصطلاح بومي «اويانتپوي (Auyantepuy)» نام دارد.
از نکات جالب اين‌ آبشار، ناشناخته بودن آن در اوايل دهه 30 ميلادي است و در سال 1937 از سوي «جيمز آنجل» يک خلبان امريکايي کشف و به همين نام شناخته شد. دامنه‌هايي پرشيب و جنگل‌هاي انبوه راه رسيدن به اين آبشار را مشکل کرده و تنها راه‌ دست‌يابي به آن از طريق قايق و هواپيماست.

 2- پارک ملي موچيما:
در سواحل شمالي ونزوئلا يکي ديگر از جاذبه‌هاي ديدني اين کشور به نام «پارک ملي موچيما» قرار دارد که مملو از تنوع حيواني و گياهي از جمله صخره‌هاي مرجاني کوچک و درخت‌هاي جنگلي مرطوب است. همچنين گردشگران اين پارک را به دليل خليج زيبا، سواحل، دهکده‌ها و آبگيرهاي جذاب آن مي‌پسندند. جزاير نزديک اين پارک نيز منطقه‌اي مناسب براي زندگي دلفين‌ها و نهنگ‌هاست. از سوي ديگر هواي استوايي آن موجب شده تا پليکان‌ها و ديگر پرندگان دريايي در آن فرود آمده و در صخره‌هاي آفتاب‌گير جزيره بال و پر خود را خشک کنند.
از فعاليت‌هايي که گردشگران مي‌توانند در سفر به اين منطقه لذت ببرند،‌ ورزش‌هاي و تفريح‌هاي متنوع آبي همچون کاياک‌سواري، غواصي، ماهي‌گيري و موج‌سواري است. پارک ملي موچيما حدود 95 هزار هکتار وسعت دارد و دومين پارک آبي ونزوئلا به شمار مي‌آيد.

 

3 - دشت بزرگ:
دشت بزرگ ونزوئلا به زبان بومي منطقه «لاگران سابانا» گفته مي‌شود و همچنين به «دنياي گمشده» شهرت دارد. اين منطقه‌ منحصربه‌فرد در بزرگ‌ترين پارک ملي اين کشور قرار گرفته و داراي مناظري است که نمونه‌ آن در هيچ جاي جهان يافت نمي‌شود.
از جاذبه‌هاي طبيعي موجود در اين دشت مي‌توان به رودخانه‌ها، آبشارهاي متعدد و صخره‌هاي باستاني از جنس سنگ‌هاي گرانيت اشاره کرد. وجود جنگل‌هاي باران‌زا، آب و هواي منطقه را در تمام فصول سال معتدل کرده و پوشش آن را هميشه سبز نگه داشته است. زيبايي منحصربه‌فرد و بي‌بديل اين منطقه موجب ثبت آن در فهرست ميراث جهاني يونسکو در سال 1994 شده است.

4 - جزيره مارگاريتا:
جزيره مارگاريتا در شمال شهر کاراکاس پايتخت ونزوئلا قرار دارد. آب و هواي معتدل اين جزيره گردشگران بسياري را به سمت خود کشانده است، سواحل زيباي بسيار طولاني، امکان غواصي و موج‌سواري در آب‌هاي ساحلي، شهرهاي زيبا و دهکده‌هايي که همچنان آداب و سنن خود را حفظ کرده‌اند از جاذبه‌هاي ديدني مارگاريتا به شمار مي‌آيند. مرادب پارک ملي «لارستينگا» يکي از بهترين و ديدني‌ترين جاذبه‌هايي است که در اين منطقه وجود دارد و هر ساله گردشگران بسياري از آن ديدن مي‌کنند.

5- شبه جزيره صخره‌ها:
پارک ملي جزيره صخره‌ها در 176 کيلومتري شمال کاراکاس قرار دارد. از زيبايي‌هايي طبيعي اين منطقه مي‌توان به تنوع گياهي و حيواني منحصربه‌فرد، آب‌هاي فيروزه‌اي و بسيار شفاف، سواحل شني و صخره‌هاي مرجاني رنگارنگ با گونه‌هاي مختلفي از حيوانات دريايي اشاره کرد.
اين منطقه از 350 جزيره کوچک تشکيل شده است که هريک زيبايي و ويژگي خاص خود را دارد. مجمع‌الجزاير صخره‌ها که «کريستف کلمب» آن را «بهشت روي زمين» ناميده، همواره محلي جذاب براي لذت بردن گردشگران نقاط مختلف جهان از طبيعتي بکر اين منطقه است.
پارک ملي اين منطقه که در سال 1972 براي محافظت از اکوسيستم دريايي و تنوع اکولوژيکي تاسيس شده است، با مرجان‌هاي صخره‌اي، درخت‌هاي کرنا و سبزه‌هاي دريايي محاصره شده‌اند و امروزه محلي براي علاقه‌مندان به ورزش‌ها و تفريح‌هاي آبي است.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد