زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

تقریبا تمام شهرها دارای نوعی میدان هستند که برای اهداف مهمی مانند محل ملاقات اجتماعی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها معمولا توسط مغازه ها ، رستوران ها و یک سالن شهر احاطه شده اند. در مرکز آن ها اغلب فواره ، بنای تاریخی و یا یک مجسمه وجود دارد. اما علاوه بر این شباهت ها ، میدان های شهر سابقه منحصر به فرد خود را دارند. 

10 میدان بزرگ (Grand Place)

میدان بزرگ

میدان بزرگ ، میدان مرکزی شهر بروکسل در بلژیک است. این میدان توسط عمارت شهرداری ، تالار شهر ، و نانوایی احاطه شده است. هر دو سال در ماه اوت ، برای چندین روز "فرشی از گل" در این مکان قرار می گیرد. یک میلیون بگونیا رنگارنگ ، در الگوهای پوششی ، در بخش بزرگی از میدان قرار می گیرند.

9 میدان قدیمی شهر (Old Town Square)  

میدان قدیمی شهر

میدان قدیمی شهر در پراگ ، که اغلب سرشار از گردشگر و مردم محلی در تابستان است، بین میدان ونسلاس و پل چالز * قرار دارد. این مکان شامل سبک های مختلف معماری از جمله کلیسای جامع گوتیک تین و کلیسای باروک سنت نیکلاس می باشد،میدان شهر مکانی برای مسافران خسته شده از کوچه های باریک پراگ است. در میان بسیاری از کلیساها ، ممکن است گردشگران ساعتی نجومی را در این میدان پیدا کنند، در حالی که برج در تالار شهر یک چشم انداز وسیع را از شهر قدیمی ارائه می دهد.

8 پیازا سان مارکو (Piazza San Marco)

پیازا سان مارکو

پیازا سان مارکو ، میدان اصلی ونیز می باشد، که به طور کلی فقط به عنوان "پیازا" شناخته شده است. اظهارات اغلب این محل را به ناپلئون نسبت می دهند و آن را پیازا سان مارکو "اتاق های هنری اروپا" می نامند. اینجا یکی از میدان های بزرگ شهر در اروپا است ، که در آن صدای انسان بیش از صدای ترافیک غالب است. کلیسای سان مارکو *، یکی از نقاط برجسته ونیز است که در انتهای شرقی میدان واقع شده است. پیازا سان مارکو پایین ترین نقطه در ونیز است درنتیجه اولین مکانی است که در طوفان و باران سنگین ظغیان می کند.

7 میدان تیان آن من (Tiananmen Square) 

میدان تیان آن من

میدان تیان آن من در پکن ، بزرگترین میدان شهر در جهان است. این میدان توسط بناهای تاریخی به سبک شوروی و ساختمان های دولتی احاطه شده است. پرچمی در انتهای شمالی میدان وجود دارد که در سپیده دم و هنگام غروب بالا و پایین می آید. 4 شیر سنگ مرمری در ورودی تیان آن من وجود دارد ، شیری که در قسمت شمال غربی است سوراخ گلوله ای از قتل عام میدان تیان آن من در سال 1989 در خود دارد.

6 میدان بازار اصلی (Main Market Square) 

میدان بازار اصلی

میدان بازار اصلی ، محبوب ترین جاذبه توریستی در لهستان است و بزرگترین میدان شهر در شهر قدیمی کراکوف در قرون وسطی اروپا می باشد که قدمت آن به قرن 13 برمی گردد. این میدان توسط ساختمان های تاریخی ، کاخ ها و کلیساها احاطه شده است. مرکز میدان تحت سلطه هال کلوز بود که در سال 1555 به سبک رنسانس با اتاق زیر شیروانی زیبا بازسازی شد. بالای میدان شهر برج گوتیک از کلیسای مریم مقدس قرار دارد.

5 میدان تایمز (Times Square) 

میدان تایمز

تایمز میدان معروف نیویورک می باشد، که در محل اتصال برادوی و خیابان هفتم واقع شده است و از خیابان 42 غربی تا 47 غربی امتداد دارد. این محل پر از صفحه نمایش های ویدیوئی و چراغ های چشمک زن است ؛ میدان جدید تایمز بسته به دیدگاه شما یک جاذبه برتر و یا یک کابوس گردشگری می باشد ، که دارای پارک خانوادگی ، رستورانها ، تئاترها و هتل ها و همچنین منطقه تجاری در حال توسعه می باشد. چراغ ها و علائم را می توان در هر زمان مشاهده کرد ، اما تجربه جذاب زمان مشاهده میدان تایمز در شب زمانی که همه صفحه نمایش ها ی رنگی درخشان می شوند، اتفاق می افتد. همچنین میدان تایمز برای رها کردن توپ در شب سال نو معروف می باشد.

4 میدان سنت پیتر (Saint Peter`s Square)

میدان سنت پیتر

میدان سنت پیتر درست مقابل کلیسای سنت پیتر در واتیکان ، روم قرار دارد. ستون های ردیفی توسکانی ، چهار ستون عمیق ، قاب ورودی ذوزنقه ای کلیسا ، میدان بزرگ بیضی شکل ، جلوتر از آن هستند. در مرکز این بیضی ، ستون هرمی شکل مصر که در طول سلطنت امپراتور آگستوس از مصر به روم منتقل شد قرار دارد. در طول قرون وسطی بر این باور بودند که توپ طلایی در بالای ستون هرمی شکل در بر دارنده خاکستری از ژولیوس سزار است. هنگامی که توپ فلزی باستانی برداشته شد، تنها گرد و غبار پیدا شد.

3 پیازا دل کامپو (Piazza del Campo)

پیازا دل کامپو

پیازا دل کامپو یکی از بزرگترین میدان های قرون وسطی در اروپا است و فضای عمومی اصلی مرکز تاریخی سیه نا (Siena) ، توسکانی ، ایتالیا می باشد. این محل برای زیبایی و یکپارچگی معماری آن در جهان مشهور می باشد. کاخ عمومی و برج مشهور آن ، و همچنین کاخ های مختلف پیازا ، متعلق به ثروتمندترین خانواده های سیه نا است.

2 جما ال فنا (Djema el Fna)

جما ال فنا

جما ال فنا یکی از جاذبه های توریستی برتر در مراکش می باشد. این روزها این میدان در قلب مدینه قرار دارد  و پر از مارگیرها ، مردم با میمون ها و برخی از اصطبل ها است. در حالی که به وسیله پیشرفت ها تغییراتی در ارائه تفریحات صورت گرفت ، مارگیرها آنجا را ترک کردند و در بعد از ظهر با داستان گویی پیشگویان ، شعبده بازان و دستفروشان داروهای سنتی میدان شلوغ تر شد. هنگامی که هوا تاریک می شود میدان با ده ها تن مواد غذایی اصطبل و جمعیت به اوج شلوغی خود می رسد. 

1 میدان سرخ (Red Square) 

میدان سرخ

میدان سرخ در قلب مسکو قرار دارد و مقصد اول بسیاری از گردشگران این شهر است. این میدان توسط کلیسای جامع سنت باسیل ، موزه تاریخی ، آرامگاه لنین *و یکی از دیوارهای آجری کرملین احاطه شده است. نام میدان سرخ هم از رنگ آجر اطراف آن و هم از ارتباط بین رنگ قرمز و کمونیسم مشتق شده است. همچنین کلمه کراسنایا می تواند به معنی "قرمز" و یا "زیبا" باشد. این کلمه در اصل برای کلیسای جامع سنت باسیل استفاده می شد که پس از آن به میدان نزدیک منتقل شد.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد