زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

 وقتي نام ديوارهاي جداکننده به ميان مي آيد، ناخودآگاه ذهن ها به سمت ديوار بزرگ چين مي رود که مردم سراسر جهان دست کم نام آن را شنيده اند.
از اين دست ديوارها که معمولا به عنوان دژ دفاعي يک منطقه يا شهر ساخته مي شد، در جهان باز هم هست و مشابه ديوار چين در جاهاي مختلف دنيا پيدا مي شود.
در اين گزارش شما را با 6 ديوار جداکننده آشنا مي کنيم که البته ديوار چين هم يکي از آنهاست:
1. ديوار هادريان
اين ديوار در سال 122 بعد از ميلاد مسيح ساخته شد تا بريتانياي رومي را از حملات خصمانه غير سلتي انگليسي مصون نگاه دارد. اين ديوار شمالي ترين حائل امپراطوري روم تا قرن پنجم ميلادي بود.
 
2. ديوار بزرگ کرواسی
شهر استون در کرواسي بواسطه اين ديوار سه و نيم مايلي محافظت مي شود. اين ديوار باستاني در قرن 15 ميلادي و همزمان با کشمکش هايي که بر سر مرزهاي اين منطقه با امپراطوري عثماني درگرفت، ساخته شد.
 
3. ديوار بزرگ هند
دومين ديوار طولاني جهان در هند واقع شده است و کامبلگار نام دارد. اين ديوار در غرب ايالت راجستان در سال 1443 ساخته شده است. طول اين ديوار 36 کيلومتر است. ساخت اين ديوار يک قرن به طول انجاميد و در قرن نوزدهم هم بزرگتر شد.
 
4. ديوار بزرگ چين
در قرن هفتم قبل از ميلاد يک سري استحکامات دفاعي در امتداد مرز شمالي چين ساخته شد تا چين را دربرابر حملات دشمنان از سمت شمال حفظ کند. براي ساخت اين ديوار که با گذر از رودخانه ها، بيابان ها و کوه ها طولاني و طولاني تر شد، افراد زيادي دست به دست هم دادند تا اين ديوار به شکل کنوني درآمد
 
5. ديوار برلين
ديوار برلين جداکننده فيزيکي غرب برلين از شرق آلمان است، اما در واقع نماد جداسازي دموکراسي و کمونيسم در دوره جنگ سرد است. تخريب اين ديوار که مثل ساخته شدنش در زمان کوتاهي انجام شده، درسراسر جهان جشن گرفته مي شود.
 
6. ديوارهای قسطنطنيه (ترکيه)
مجموعه اي از ديوارهاي سنگي است که روزگاري براي حفاظت از شهر قسطنطنيه (استانبول امروزي) ساخته شد. اين ديوار سنگي زماني ساخته شد که قسطنطنيه به عنوان پايتخت امپراطوري روم برگزيده شد. اين ديوارها به دستور کنستانتين کبير ساخته شد.
منبع : سیمرغ

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد