زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

ايرنا/ هنرمند نگارگر گفت: نگارگري سرمنشا تمامي هنرهاي اسلامي ايراني و هنري منحصر به فرد است که در جهان جايگاه خود را دارد.
اميرحسين آقاميري افزود: هنر منحصر به فرد نگارگري با جايگاه شناخته شده در جهان، در کشور ما چندان مورد توجه نيست.
وي اظهار کرد: بيش از 90 درصد آثار قدماي ما در خارج از کشور نگهداري مي شود، در حالي که در کشورهاي ديگر، ايران را با مينياتور و نگارگري مي شناسند و براي آن ارزش قائلند. آقاميري گفت: مردم ايران به خوبي اين هنر را نمي شناند و مسوولين هم توجه کافي به آن نشان نمي دهند.
وي افزود: به هيچ عنوان زيبنده و در شان کشور ايران با اين عظمت و تمدن نيست که هنر اصيل آن اين گونه مورد بي مهري قرار گيرد. در حال حاضر در شهرهاي مختلف ايران هنرمنداني توانمند بدون توقع مالي و چشم داشت، با چنان عشق قابل وصف هنر نگارگري را دنبال مي کنند.
وي در ادامه با اشاره به نمايشگاه نگارگري نقش در آينه افزود: اين نمايشگاه گروهي شامل بيش از 50 اثر از هنرجوها است که چند سال آموزش نگارگري ديده اند.
آقاميري هدف از برگزاري اين نمايشگاه گروهي را مورد اشاره قرار داد و گفت: اين نمايشگاه با هدف بالابردن انگيزه هنرجوها برگزار شده است، گروهي بودن باعث مي شود هنرمندان در يک فضاي رقابتي واقعي قرار گيرند و به نقاط ضعف و قوت خود پي ببرند؛ چراکه در نمايشگاه و در مقايسه با آثار ديگر، بهتر مي توان نکات کلي و جزيي را دريافت کرد.
وي افزود: اگر هنرمند نتواند کار خود را جايي ارائه دهد، دلسرد مي شود و فضاي سرد و بي روحي در عرصه هنر اتفاق خواهد افتاد. يک دليل برگزاري اين نمايشگاه نيز اين است که به نظر مي رسيد در سال هاي اخير حمايت براي برگزاري چنين نمايشگاه هايي کمتر شده؛ بنابراين تصميم گرفتيم براي هنرجويان و علاقه مندان رشته نگارگري انگيزه ايجاد کنيم.
آقاميري گفت: يکي از راه هاي اشاعه يک فرهنگ و هنر، زمينه سازي براي نشر درست آن است. يک هنر مانند نگارگري با فرامرزي شدن بيشتر مانا مي شود.
وي در ادامه با اشاره به حضور پرشور جوانان ايراني در هنر نگارگري گفت: شمار زيادي از جوانان با سنين بين 20 تا 30، در اين هنر اصيل فعاليت دارند و آثاري بسيار ارزشمند را ارائه مي کنند، اين هنرمندان جوان با آنکه مي توانستند با رفتن به سوي هنر غربي از نظر مالي شرايط بهتري داشته باشند، نگارگري را انتخاب کرده اند و در آن به فعاليت مي پردازند.
وي خاطرنشان کرد: اين هنر ملي و اصيل ايراني نيازمند حمايت جدي است و اميدواريم نهادهاي مسوول در مسير حمايت از هنر نگارگري گامي جدي بردارند.
نمايشگاه نقش در آينه از اول ارديبهشت ماه در گالري ابوالفضل عالي واقع در حوزه هنري افتتاح شده و علاقه مندان مي توانند تا روز 15 ارديبهشت ماه (به جز ايام تعطيل) از ساعت 9 الي 19 از اين نمايشگاه بازديد کنند.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد