زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

جیم تامپسون برای خدمت در جنگ جهانی دوم به تایلند فرستاده شد و پس از پایان جنگ در تایلند ماند و تجارت ابریشم تایلندی را در این کشور احیا کرد. وی در سال 1967 زمانی که به ارتفاعات مالزی رفته بود، ناپدید شد و دیگر پیدا نشد. تامپسون در سال 1958 خانه اش را از چوب ساخت و در هیچ کجای ساخت این خانه از میخ استفاده نشده است. این موزه  مجموعه ای از چند سازه تاریخی تایلندی در بانکوک است که نمایانگر معماری سنتی و قدیمی تایلندی می باشد و می توان این موزه خانه  مقصد نهایی برای گردشگرانی دانست که به دنبال ساختارهای کلاسیک و لذت بردن از شکوه معماری ها و وسایل سلطنتی هستند.

جیم تامپسون ، سرباز آمریکایی جنگ جهانی دوم، نقش موثری در احیای صنعت ابریشم در کشور تایلند دارد. این فرد آمریکایی آن قدر در پیشه خود تبحر داشت که در سرتاسر جهان به عنوان تاجری موفق در بازسازی صنعت ابریشم شناخته می شود. این مرد به منظور احیای این صنعت و گسترش آن  برنده جایزه فیل سفید شد.

موزه خانه جیم تامپسون1

موزه خانه جیم تامپسون2

بعدها نیز به دلیل ساختن این خانه مشهور که از 6 ساختمان چوبی تشکیل شده است، سود کلانی برد. اهمیت این خانه ، تلفیق سنت تایلندی و زندگی آمریکایی است. علاوه بر آن، استقامت این مجموعه در برابر خطرات طبیعی همچون باران های سیل آسا نیز از دیگر دلایل توجه بیش از حد به این خانه است. از آن جا که جیم می خواست این خانه در برابر صدمات طبیعی محفوظ نگه دارد، آن را با آداب و رسوم معمارهای قدیمی منطقه ساخت.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد