زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

مسافرانی که از چشم اندازهای دیدنی و جذاب لذت می برند، به راحتی می توانند به عملکرد گردشگاه های هوایی در سراسر جهان امتیاز دهند. مناظر خیره کننده کوه ها، اقیانوس ها و جنگل ها تا جایی که چشم می بیند وجود دارند. در اینجا مروری بر شگفت انگیز و ترسناک ترین گردشگاه های هوایی جهان داریم. 

10 پنج انگشت (5 Fingers )

پنج انگشت

5 انگشت در کریپن استین فرصت منحصر به فردی را برای مشاهده ی چشم اندازها به بهترین شکل در رشته کوه های آلپ در اتریش فراهم می کند. این عرشه نظارت نام خود را به دلیل اینکه سکوها شبیه به دستی با پنج انگشت هستند گرفته است.هر سکو یک عملکرد را انجام می دهد. یکی از آن ها قاب عکسی فلزی است که بازدیدکنندگان می توانند برای عکس گرفتن آنجا بایستند،در حالی که دیگری یک حفره برای دیدن پایین دارد. بر خلاف گردشگاه های هوایی دیگر این یکی به صورت رایگان قابل دسترس است .

9 گردشگاه هوایی جنگل تامبُرین  (Tambourine Rainforest Skywalk)  

گردشگاه هوایی جنگل تامبُرین

گردشگاه هوایی جنگل تامبُرین ممکن است در استرالیا یا نیوزلند قرار داشته باشد، اما راهی است که چشم انداز یک جنگل انبوه را به نمایش می گذارد. تامبرین در کوئینزلند ، استرالیا، 1.5 کیلومتر جنگل برای پیاده روی می باشد که شامل مسیرهای بستر جنگل است.این گردشگاه هوایی بالای جنگل و پل معلق بالای سرو و نهر قرار دارد. پیاده روی حدود 45 دقیقه طول می کشد که شامل عملیات های استانداری برای مشاهده ی پرندگان و حشرات رنگارنگ می باشد؛ در بخش های از آن صندلی چرخدار قابل دسترس است.

8 گردشگاه هوایی اروکدو (Oryucdo Skywalk) 

گردشگاه هوایی اروکدو

راه رفتن بر روی آب به معنای جدید در گردشگاه هوایی اروکدو اتفاق می افتد. اینجا در سال 2013 بازگشایی شد، در حال حاظر گردشگاه هوایی کره جنوبی در روز هزار بازدید کننده را جذب می کند. این گردشگاه هوایی به شکل یو است و تقریبا 10 متر تا اقیانوس گسترش دارد، کف شیشه ای آن به گردشگران این احساس را می دهد که بر روی آب قدم می زنند. این گردشگاه هوایی ساحلی روی صخره ای با ارتفاع 30 متر در منطقه  نم-گو از بوسان قرار دارد. این گردشگاه هوایی بخشی از مسیر پیاده روی ساحلی در پارک ایگیدا می باشد.

7  پل هوایی لنکاوی  (Langkawi Sky Bridge) 

پل هوایی لنکاوی

پل هوایی لنکاوی با گردشگاه های هوایی دیگر فرق دارد ، آن مشرف به دره عمیق و باریک نمی باشد بلکه در بالای کوه ماچینگ چانگ ، مالزی ،حدود 90 متر بالاتر از جنگل مالزی ساخته شده است. با این حال این بدان معنی نیست که چشم انداز ها از این عرشه جذاب و دیدنی نباشند. بازدیدکنندگان نمایش خیره کننده ای از اقیانوس و جزایر دیگر این مجمع الجزایر را می بینند. برجی تک گردشگاه هوایی 125 متری را پشتیبانی می کند.

6 گردشگاه هوایی یخی (Glacier skywalk)

گردشگاه هوایی یخی

عظمت طبیعت گردشگاه هوایی یخی نزدیک جاسپر ، آلبرتا و کانادا را احاطه کرده است. این گردشگاه هوایی که کف شیشه ای دارد، تنها چند دقیقه با زمین های یخی کلمبیا فاصله دارد که 280 متر وسعت داشته و بالای دره سان واپتا می باشد. این مکان یکی از منحصر به فردترین اکو سیستم های جهان را نمایش می دهد. گردشگرانی که به پایین نگاه می کنند صخره های باستانی را خواهند دید. و در صورتی که به بالا نگاه کنند چشم اندازی تماشایی از رشته کوه های ناهموار راکی (The Rocky Mountains)، کانادا را می بینند.

5 سکوی تماشا تیفِن بَک کُگل (Tiefenbachkogl Viewing Platform) 

تیفِن بَک کُگل

این سکوی تماشا نمایش پر زرق و برقی از رشته کوه های آلپ در اتریش را ارائه می دهد. تیفن بک کگل در نزدیکی پیست اسکی سُلدِن قرار دارد ، و دارای یک سکوی تماشا می باشد که چشم اندازی 360 درجه ای از کوه های  اطراف، یخچال های طبیعی و دره ها را ارائه می دهد. از طریق گوندولا که تا کوه ها و یخچال های طبیعی ادامه دارد می توانید به اینجا برسید. این کوه محبوب اسکی بازان سطح متوسط می باشد که می توانند بعد از لذت بردن از منظره های زیبا به سمت پایین حرکت کنند.

4 لبه (The Ledge) 

لبه

 لبه چیزهایی را ارائه می دهد که کمتر گردشگاه هوایی می تواند: فرصت مشاهده چهار ایالت از یک محل. این لبه 412 متر بالاتر از سطح زمین در برج ولیس ، شیکاگو ، بلندترین ساختمان در نیم کره غربی واقع شده است. نه تنها به این دلیل بلکه جعبه های شیشه ای خارج از عرشه ی هوایی قرار گرفتند. وقتی بازدیدکنندگان از این ارتفاع بلند به پایین نگاه می کنند ماشین ها و پیاده ها کوچکتر از مورچه به نظر می رسند. عرشه ی هوایی در طبقه  103 ساختمان قرار دارد که زمانی به عنوان برج سیرز شناخته می شد. 

3 گردشگاه هوایی مرکز دارایی جهانی شانگهای (SWFC Skywalk) 

مرکز دارایی جهانی شانگهای

شانگهای نوآورانه ترین معماری را در جهان دارد ، و چه جایی بهتر از گردشگاه هوایی در مرکز دارایی جهانی شانگهای برای مشاهده کردن. این ساختمان دارای سه عرشه مشاهده می باشد. گردشگاه هوایی در طبقه ی 100 می باشد که 475 متر ارتفاع دارد و بلندترین رصدخانه جهان می باشد. چشم اندازهای خیره کننده از شیشه ها و کف های شفاف ، حتی در شب هنگامی که شانگهای مانند یک میلیون درخت کریسمس روشن است، فراموش نشدنی می باشد.

2 گردشگاه هوایی چامونیکس  (Chamonix Skywalk) 

گردشگاه هوایی چامونیکس

قدم گذاشتن به اتاق شیشه ای ممکن نیست محدود باشد به ویژه زمانی که قدم در فضایی خالی در کوه های گویل در رشته کوه آلپ ، فرانسه می گذارید، ادعا می شود که این گردشگاه هوایی مرتفع ترین در اروپا می باشد. در هر صورت ، آن برای تضعیف قلب نیست ، از هنگامی که یک فرد به این اتاق شیشه ای قدم می گذارد، دقیقا 100 متر با زمین فاصله دارد. این مکان از آوریل تا نوامبر باز می باشد و ورودی آن از چامونیکس می باشد.

1 گردشگاه هوایی گراند کانیون (Grand Canyon Skywalk)

گردشگاه هوایی گراند کانیون

گراند کانیون یکی از جذاب ترین شگفتی های طبیعت است. مشاهده این شگفتی طبیعی از اتاق شیشه ای که 1200 متر بالاتر از دره عمیق است به ابهت آن اضافه می کند. هرچند تنها چند سال از بازگشایی آن می گذرد، اما در حال حاظر یکی از بهترین های جهان می باشد. این گردشگاه هوایی توسط قبیله هولاپایی اداره می شود، و یکی از وسایل شخصی که اجازه آوردن به آن داده نمی شود دوربین است

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد