زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

دنياي اقتصاد/ مجله تخصصي سفر و سرگرمي (‌Travel & leisure) در آخرين گزارش خود، جذاب‌ترين مقاصد گردشگري را در سال 2015 معرفي کرده است. به گزارش «دنياي اقتصاد»، معرفي 50 مقصد جذاب براساس اخبار و روندهاي صنعت گردشگري، آژانس‌هاي مسافرتي تراز اول و کارشناسان محلي بوده است. اين‌ مقاصد از مجتمع نوظهور هنري در آلمان گرفته تا امتداد شن‌ها در سواحل کارائيب، مکان‌هايي هستند که نقشه سفر را تغيير مي‌دهند. ايران نيز يکي از اين 50 مقصد معرفي شده است. نکته جالب اين فهرست آن است که تعداد مقاصد کمتر شناخته شده در آن بيشتر است و همچنين مقاصد آسيايي سهم عمده‌اي در اين ليست دارند. 
براساس اين گزارش، موطن پانداها در چنگدو در چين، با سياست جديد سفر 72 ساعته، بدون نياز به ويزا و موجي از افتتاح هتل‌ها، گردشگران زيادي را به اين منطقه جذب مي‌کند. در ژاپن، ارزش دلار دوباره افزايش يافته است و اين مساله براي گردشگراني که قصد سفر به اين کشور و بازديد از تفرجگاه نيسکو يونايتد هوکايدو را دارند، فرصت مناسبي فراهم کرده است. ايران، مراکش، چنگدو چين، روتردام هلند، استامبول، ميلان، مسقط عمان، موزامبيک، کوبا، دارمسالا هند، هائيتي، هنگ کنگ، جاکارتا اندونزي و... از جمله مقاصدي هستند که مجله سفر و سرگرمي آنها را معرفي کرده است. 
 
ميزباني ايرانيان صلح‌جو از گردشگران 
براساس گزارش اين مجله، ايران يکي از مقاصد جذاب گردشگري در سال جديد ميلادي است. اين کشور واقع در خاورميانه از نظر فرهنگي بسيار غني است. ايران مدرن چيزهاي فراواني براي ارائه کردن به گردشگران دارد. اين گزارش اضافه کرده است: گنجينه‌هاي معماري و مکان‌هايي که درفهرست ميراث جهاني يونسکو ثبت شده‌اند و آثار باستاني ايران، از جمله بقاياي پرسپوليس و مساجد اصفهان و موزه کاخ سلطنتي در تهران، از جاذبه‌هاي گردشگري اين کشور محسوب مي‌شوند. بازار بزرگ تبريز، باغ‌هاي شيراز و شهر کويري يزد نيز از ديگر جاذبه‌هاي گردشگري ايران هستند که ارزش بازديد را دارند. در همه شهرهاي ايران، ايرانيان صلح‌جو از گردشگران ميزباني خواهند کرد. 
 
مراکش، کشور «رياض»ها
طبق اين گزارش، شهر مراکش براي يک دهه در فهرست مقاصد همه مراکشي‌ها بوده است. شهر «فاس» که در 240 مايلي شمال شرق اين کشور واقع شده، اغلب به‌عنوان مقصد بعدي به شمار مي‌رفته است. اما به آرامي اين مساله تغيير کرد، زيرا مردم محلي «رياض»‌ها را بازسازي کردند و هتل‌ها، رستوران‌ها و گالري‌ها در اين شهر ظهور پيدا کردند. مجله سفر و سرگرمي تصريح کرده است: «رياض» به خانه‌هاي سنتي مراکشي گفته مي‌شود که داراي باغ و حياط اندروني است. بهترين هتل اين شهر هتل صحرايي است که داراي يک رستوران روي پشت‌بام، 50 اتاق و استخري مشرف به مناظر زيبا است. از ديگر جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر رستوران شماره 7 است که در آن جمعي از سرآشپزهاي تحسين شده به صورت گردشي آشپزي مي‌کنند. اين ابتکار توسط تارا استيونز، نويسنده بريتانيايي در حوزه غذا و استفان دي رنزا، اهل آمريکا صورت گرفته است. از سوي ديگر در سال 2015 فرودگاه توسعه يافته اين شهر کار خود را آغاز مي‌کند و پذيراي 5/2 ميليون مسافر خواهد بود. 
 
رتردام و بلندپروازي‌هاي آينده‌گرايانه 
اگر آمستردام را نماد ظرافت دنياي قديم درنظربگيريم، شهر بندري رتردام سمبل بلندپروازي‌هاي آينده‌گرايانه است. مرکز خريد مدرن اين شهر به يکي از جاذبه‌هاي گردشگري تبديل شده است. براساس اين گزارش، مارکت‌هال از ديگر جاذبه‌هاي اين شهر است که ارزش ديدن را دارد و به شکل کلبه اسکيموهاو نعل اسب ساخته شده؛ داراي 96 غرفه، 20 فروشگاه، 9 رستوران و 228 آپارتمان است. اين مکان به‌عنوان بزرگ‌ترين اثر هنري هلند به شمار مي‌رود. 
 
استانبول ، همچنان پربازديد
ترکيه نيز همچنان در ليست جذاب‌ترين مقاصد است. طبق گزارش اين مجله، ناآرامي‌هاي سياسي در ترکيه گردشگران را از بازديد از اين شهر منصرف نکرده است؛ به طوري که تعداد گردشگران به رکورد جديدي رسيده است و هتل‌ها تلاش مي‌کنند خود را با اين رشد تقاضا وفق دهند. در ماه سپتامبر گروه هتل‌هاي رافلز در منطقه تجاري گليتزي زورلو سنتر فعاليت خود را آغاز کرد. هتل والت نيز در ماه مارس شعبه‌اي را در منطقه کاراکوي افتتاح کرد. 
 
چنگدو ، 72ساعت بدون ويزا
شهر چنگدوي چين ، که به‌دليل 1600 پانداي ساکن در اين منطقه مشهور است، سياست بازديد 72 ساعت بدون نياز به ويزا را در پيش گرفته و اين مساله سفر گردشگران به اين شهر را تسهيل کرده است. اين گزارش تصريح کرده است: اقامت بيش از 72 ساعت در اين شهر، ارزش دارد. يکي از جاذبه‌هاي اين شهر مرکز جهاني قرن جديد، بزرگ‌ترين ساختمان جهان است؛ داراي يک ساحل مصنوعي. به فاصله 30 دقيقه خارج اين شهر، جنگل‌هاي بکر بامبو در نزديکي کوه کينگ‌چنگ که درفهرست ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسيده است، قرار دارد. اين منطقه زادگاه تائوييسم است. 
 
ميلان ، ميزبان اکسپو 2015 
ميزبان اکسپو 2015، در مرکز توجه قرار دارد. مجله سفر و سرگرمي اضافه کرده است: ميلان براي اکسپو 2015 بيش از 60 غرفه سفارشي توسط افرادي همچون نورمن ناستر و دنيل ليبسکند ساخته است. اين نمايشگاه از تاريخ اول مه تا 31 اکتبر 2015 در اين شهر برگزار مي‌شود و گردشگران بسياري را به اين شهر روانه خواهد کرد. 
 
مسقط ، سفر به هزارويک شب
طبق اين گزارش، فاصله مسقط -پايتخت عمان- از دبي تنها يک پرواز کوتاه است. سفر به عمان مانند ورق زدن صفحه‌اي از صفحات کتاب هزار و يک شب است. در اين شهر باستاني هوا با عطر کند و پر شده است، مردان رداهاي سفيد مي‌پوشند و زنان لباس‌هاي نگين‌دار به تن مي‌کنند. در اين شهر قلعه‌هاي قرون‌وسطايي، کاخ‌هاي زيبا و مساجد داراي گنبد طلا وجود دارد. از ديگر مناطق گردشگري عمان شهر ساحلي صلاله است که به‌ويژه در تابستان مورد توجه قرار مي‌گيرد. شهر باستاني نزوي نيز از جاذبه‌هاي گردشگري عمان به شمار مي‌رود. 
 
موزامبيک و جاذبه‌هاي دريايي
سواحل و جزاير موزامبيک از جاذبه‌هاي گردشگري اين منطقه محسوب مي‌شود. مجله سفر و سرگرمي خبر داده است: در سال 2015 در جزيره بنگورا 10 خانه کوچک و دو ويلا در حاشيه پارک ملي به بهره‌برداري مي‌رسد. هنگام غواصي در اين جزيره مي‌توان صخره‌هاي مرجاني، لاک‌پشت‌هاي دريايي و گونه نادر فيل‌هاي دريايي را تماشا کرد. 
 
جشنواره هنري هاواناي کوبا
طبق پيش‌بيني اين مجله، کاهش محدوديت‌هاي سفر به کوبا براي آمريکايي‌ها، موجب خواهد شد گردشگران آمريکايي بيشتري به اين کشور سفر کنند. گردشگراني که به کوبا سفر مي‌کنند مي‌توانند از منطقه ترينيداد که در فهرست ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسيده است، ديدن کنند. گردشگران همچنين مي‌توانند از جشنواره هنري هاوانا که از ماه مه 2015 آغاز مي‌شود بازديد کنند. 
 
جاکارتا به جاي بالي
اين گزارش در ادامه درباره اندونزي تصريح کرده است: پيشتر در مجلات معتبر گردشگري بالي به عنوان مقصد گردشگري اندونزي معرفي مي‌شد، اما زمانه تغيير کرده است و هتل‌هاي مشهوري ازجمله فيرمونت، رافلز و اس‌تي.رجيست به ترتيب در ژانويه 2015، فوريه 2015 و ژانويه 2016 شعبه‌هاي خود را در جاکارتا افتتاح مي‌کنند. از سوي ديگر فرودگاه دوم اين شهر نيز افتتاح شده است و شرکت هواپيمايي محلي گارودا از فرودگاه هيترو لندن پرواز مستقيم به جاکارتا انجام مي‌دهد. 
 
پاسگاه هنگ‌کنگ ، مرکز فرهنگي مي‌‌شود
پاسگاه مرکزي پليس هنگ‌کنگ که مربوط به قرن نوزدهم است قرار است در اواخر سال 2015 يا اوايل سال 2016 به عنوان مرکز رويدادهاي فرهنگي آغاز به‌کار کند. اين گزارش با اعلام اين خبر خاطرنشان کرده است: اين شهر همچنين داراي فروشگاه‌هاي مدرن، گالري‌هايي که آثار هنرمندان محلي را به نمايش مي‌گذارند و رستوران‌ها و مدارس آشپزي متفاوت است. 
 
ققنوس هائيتي!
مجله سفر و سرگرمي با تشبيه هائيتي به ققنوس عنوان کرده است: هائيتي در پنجمين سالگرد زمين‌لرزه 7 ريشتري که اين جزيره واقع در غرب درياي کارائيب را ويران کرد، همچون ققنوس از ويرانه‌ها برمي‌خيزد. در پورتو پرينس، 10 شهر اين منطقه ساخت هتل‌هاي جديد را به پايان رسانده‌اند و قرار است هتل 175 اتاقه ماريوت اوايل سال 2015 افتتاح شود. 
 
زائران به سوي «محراب» هند
«دارامسالا» در زبان سانسکريت به معني محراب است. طبق همين گزارش، اين منطقه آماده پذيرايي از موج جديدي از زائران است. قرار است در اواخر سال 2015 در خارج اين شهر هتل راس کانگرا افتتاح شود. گردشگران در اين هتل مي‌توانند از تمرينات يوگا لذت ببرند. به گزارش «دنياي اقتصاد»، اين مقاصد در حالي معرفي مي‌شوند که گردشگران دنيا هر سال بيش از سال گذشته به دنبال مقاصد نو و جديد هستند؛ مقاصدي که تجربه‌هايي نو به آنها ارائه کند.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد