زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

شبکه خبر/ محمد خداکرمي، معاون سازمان هواپيمايي کشوري در برنامه صبح و خبر شبکه خبر تاکيد کرد: پروازهاي چارتر بخشي از فعاليت شرکت هاي هواپيمايي است اما اين پروازها تنها در قالب تورها قابل انجام است و هيچ شرکتي حق ندارد بليت هاي چارتر را بصورت انفرادي بفروشد.
بر اساس بند ب مقررات سازمان هواپيمايي، اجازه تورهاي مسافرتي با مجوز سازمان ميراث فرهنگي صادر مي شود و مجوز بند پ هم زيارتي است که سازمان حج مجوز آن را صادر مي کند.
خداکرمي تصريح کرد سال قبل حدود 20 شرکت خدمات هواپيمايي به علت فروش بليت هاي شخصي چارتر لغو مجوز شدند.
وي درباره فروش بليت در سايت‌هاي اينترنتي، گفت: خريد بليت از سايت ها از مقتضيات امروزه است و برخي تمايل دارند بليت را از طريق اينترنتي خريداري کنند، اما فعاليت اين سايت ها قانوني نيست.
خداکرمي با بيان اينکه در طول سال اين سايت‌ها مشکل زيادي را ايجاد نمي‌کنند، زيرا زمان اوج تقاضا نيست و بليت فراوان است، اظهار داشت: زماني که تقاضا به زمان اوج مي‌رسد و نسبت به عرضه سبقت مي گيرد، نقش اين سايت‌ها پررنگ تر شده و برخي بليت‌ها را بالاتر از قيمت مصوب مي‌فروشند.
خداکرمي افزود: ايرلاين‌ها موظفند که فروش بليت را يا به‌صورت مستقيم از سايت خود و يا از طريق دفاتر فروش بليت و آژانس‌هايي که مجوز بند الف را دارند انجام دهند.
معاون سازمان هواپيمايي کشوري تصريح کرد: سازمان هواپيمايي به هيچ يک از اين سايت‌ها مجوز نداده است و براساس مکاتبه اي که انجام داديم، اين سايت‌هاي ايننترتي بايد از سازمان مجوز بگيرند و يا اينکه فيلتر شده و بسته مي‌شوند.
وي درباره اطلاعات درج شده روي بليت ها نيز اظهار کرد: بليت ها طبق دستور العمل بايد اطلاعات لازم را داشته باشد و معمولا به زبان فارسي و گاهي دو زبانه اين اطلاعات درج مي شود. اما نوع هواپيما در بليت نوشته نمي شود چون موضوع مهمي نيست و اگر مسافري حساس باشد، مي تواند از متصدي سوال کنند.
بر اساس اعلام معاون سازمان هواپيمايي کشوري، کساني که نسبت به خدمات فروش بليت يا پروازها شکايتي دارند مي توانند به سايت سازمان و بخش شکايت ها مراجعه کنند.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد