زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

مهر/ پنج نمايشگاه بين المللي گردشگري تا مهر ماه برگزار مي شود که ايران مي تواند با حضور در آنها جاذبه هاي گردشگري خود را در شرايطي که با توافق هسته اي اميد ورود گردشگران خارجي به کشور بيشتر شده، معرفي کند.
شرکت در نمايشگاههاي گردشگري يکي از راههاي معرفي جاذبه هاي گردشگري ايران به دنياست از طرف ديگر حضور فعالان گردشگري در اين نمايشگاهها مي تواند به نوعي ايجاد کننده پل ارتباطي بين فعالان کشورهاي مختلف براي همکاري در ورود گردشگران خارجي به ايران باشد. مانند رايزني دفاتر خدمات مسافرتي ايراني و خارجي در ورود گروهي از گردشگران به ايران. در اين ميان برخي از نمايشگاههاي گردشگري در طول روزها و ماههاي آينده برگزار خواهند شد که مي تواند فرصتي براي ايران باشد آن هم در شرايطي که توافق هسته اي ايران اين روزها تبديل به مهمترين اخبار رسانه هاي خارجي شده و اميد براي ورود گردشگران خارجي به کشور زياد است.
يکي از اين نمايشگاهها، بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي گردشگري jata است که روز ۳۰ شهريور تا چهارم مهر ماه امسال در توکيوي ژاپن برگزار مي شود. سي و هفتمين نمايشگاه بين المللي TOP RESA نيز قرار است دوم تا پنجم مهر ماه در شهر پاريس فرانسه برگزار شود.
روزهاي ششم تا هشتم مهر ماه نيز در ورشوي لهستان نمايشگاهي با عنوان TT WARSAW برپا مي شود. اما روزهاي دوازدهم تا پانزدهم مهر ماه نيز سنگاپور ميزبان برگزاري نمايشگاه صنعت و بازار سير و سفر آسيا با عنوان ITB ASIA خواهد شد. ايران دو سال پياپي در اين نمايشگاه شرکت کرد. بلافاصله پس از آن نمايشگاه جاده ابريشم در تاشکند ازبکستان برگزار مي شود که به طور حتم ايران براي شرکت در اين برنامه حرفي براي گفتن خواهد داشت.
هر يک از اين نمايشگاهها طي سالهاي اخير به منظور شرکت ايران در آنها و معرفي جاذبه هاي گردشگري و تاريخي ايران به سه بخش داراي اولويت تقسيم بندي شده بودند به اين معني که سازمان ميراث فرهنگي مي تواند بسته به نوع برگزاري نمايشگاه و درجه اهميت آن اقدام به شرکت در نمايشگاه کند. اما چند سالي است که از حضور پررنگ ايران در اين نمايشگاهها خبري نيست. در اين ميان تنها بخش خصوصي ممکن است با هزينه خود در اين برنامه ها حضور پيدا کند. با اين وجود حتي اطلاع رساني زيادي نيز در ايران توسط متوليان انجام نمي شود تا هر يک از فعالان گردشگري که تمايل داشت نسبت به شرکت در نمايشگاه اقدام کند.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد