زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

مهر/ مديرکل امور پايگاههاي ميراث جهاني گفت: ثبت جهاني آثار تاريخي نه تنها موجب افزايش فعاليت هاي گردشگري مي شود بلکه موجب جذب منابع مالي و رونق اقتصادي محلي و عامه مردم مي شود.
 
فرهاد عزيزي گفت: مزاياي ثبت آثار در فهرست ميراث جهاني را به طور کلي مي­ توان در قالب ارتقا و بهبود ۸ گروه دسته­ بندي کرد مشارکت علمي و عملي، سرمايه هاي اجتماعي، افتخار ملي، کمک هاي مالي و وام هاي مشخصه، حفاظت، آموزش، باززنده سازي و اصلاح شرايط و گردشگري.
وي ادامه داد: محوطه‌هايي که در فهرست ميراث جهاني به ثبت رسيده‌اند از برنامه‌ها و اقدامات حفاظتي و شيوه‌هاي نظارتي متناسبي نيز بهره مند خواهند شد که شامل آموزش‌هاي فني لازم به تيم‌هاي بومي مديريت محوطه است. از مزاياي ديگر ثبت محوطه در فهرست ميراث جهاني، آگاهي‌رساني و اطلاع‌رساني به جامعه جهاني است که موجب افزايش فعاليت گردشگري و به دنبال آن جذب منابع مالي و رونق اقتصاد محلي و عامه مردم مي‌ شود. کمک‌هاي بين‌المللي ديگري نيز شامل کشورهاي عضو کنوانسيون مي‌شود که عبارت‌اند از جذب همکاري هاي علمي از ساير کشور هاي عضو کنوانسيون در زمينه هايي با تجارب مشابه، بهره گيري از همفکري فني کميته و هيئت هاي مشاور آن، اعزام کارشناسان متخصص به محوطه، تهيه تجهيزات غيرقابل تهيه براي کشورهاي متقاضي، اعطاي وام‌هاي درازمدت کم‌بهره و اختصاص کمک‌هاي بلاعوض در موارد استثنايي از محل صندوق بين المللي ميراث جهاني که از جمع­ آوري حق مشارکت کشورهاي عضو و کمک­هاي داوطلبانه تأمين مي­ شود.
عزيزي بيان کرد: شناسايي و توجه ويژه از سوي مردم و رسانه­ ها به محوطه مورد نظر نتايج ويژه­ اي به خصوص در زمينه پايش و کنترل تخصصي و عمومي توسط کارشناسان فن و مردم محلي دربر خواهد داشت.
 
در چند روز اخير شهر تاريخي شوش و منظر فرهنگي و تاريخي روستاي ميمند در کرمان به فهرست ميراث جهاني يونسکو افزوده شدند.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد