زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

ايستنا/پرواز مستقيم تهران-آتن، شامگاه چهارشنبه طي مراسمي به صورت رسمي راه‌اندازي شد و براساس آن، اين پرواز از اول مرداد مصادف با 23جولاي آغاز به‌کار خواهد کرد. به گزارش «دنياي اقتصاد» سفير يونان در تهران در اين مراسم گفت: صنعت گردشگري، صنعت مهمي در کشور ما است. راه‌اندازي اين پرواز مستقيم تاثير بسزايي در تعاملات گردشگري دو کشور خواهد داشت و سفر ايراني‌ها به يونان و يوناني‌ها به ايران را تسهيل خواهد کرد.
، ضمن بيان آرزوي خود براي لغو رواديد بين دو کشور، از تسهيل صدور رواديد براي گردشگران ايراني خبر داد و گفت: هنوز به صورت مشخص مذاکره‌اي با مسوولان ايراني براي انعقاد تفاهم‌نامه گردشگري نداشته‌ايم اما يونان در نظر دارد امکانات تسهيل صدور ويزا را براي ايراني‌ها فراهم کند. به گفته او، اين کشور تلاش دارد مدت زمان صدور ويزا را به هشت‌روز کاهش دهد و تا زماني که لغو کامل رواديد بين دو کشور برقرار شود، يونان سعي خواهد کرد رواديد مانعي براي سفر ايراني‌ها به يونان نباشد. وي همچنين با اشاره به تجربه سخت خود از پرواز ترانزيت و اتلاف زمان در اين گونه پروازها، ابراز اميدواري کرد که با راه‌اندازي اين پرواز مستقيم شرايط سفر بين اين دو مقصد بهبود يابد.
 
افزايش پرواز
معاون سازمان هواپيمايي کشوري نيز در حاشيه اين مراسم به خبرگزاري مهر گفت: به‌زودي افزايش پرواز به ساير کشورها هم خواهيم داشت.
محمد خداکرمي با اشاره به انجام سه پرواز در هفته بين تهران و آتن خاطرنشان کرد: توسعه پروازها بين شهرهاي مختلف کشور با همه دنيا جزو اهداف سازمان است و خوشبختانه پس از يک وقفه طولاني‌مدت بين پروازهاي ايران و يونان، با يک فاصله زماني کوتاه، همزمان ماهان اير و ايرلاين ايژين يوناني پرواز بين دو کشور را آغاز مي‌کنند. وي افزود: هيچ مانعي براي افزايش پروازها نيست و تا زمان بررسي نهايي يادداشت تفاهم بين دو کشور، اگر نياز باشد مي‌توان پروازها را افزايش داد. خداکرمي تصريح کرد: هرچقدر شبکه پروازي گسترده باشد، به نفع ايرلاين‌ها است و شرکت‌هاي ايراني هم مي‌توانند مسافران يوناني را از مقصد تهران به ساير مقاصد برسانند.
 
تاثير پرواز تهران-آتن بر گردشگري
مدير بازرگاني شرکت هواپيمايي ملي يونان (ايژين) در جمع خبرنگاران تصريح کرد: پروازهاي تهران به آتن و بالعکس توسط هواپيما‌هاي ايرباس ۳۲۶ با ۱۶۸ صندلي پرواز انجام مي‌شود.
يانيس پانتازوپلوس ضمن تشريح فعاليت‌هاي اين هواپيمايي گفت: ايژين، شبکه پروازي گسترده‌اي شامل ۱۰۰ مقصد بين‌المللي در ۴۲ کشور و ۳۴ مقصد داخلي دارد. 
وي با اشاره به سودده بودن اين شرکت هواپيمايي، بحران‌هاي اخير يونان را در روند کار اين شرکت موثر ندانست و خاطرنشان کرد: ما خيلي قبل‌تر از وقايع اخير و رفراندوم يونان، درصدد ورود به بازار ايران و برقراري اين پرواز مستقيم بوديم و سعي کرده‌ايم در شرايط بحراني يونان نيز با قراردادهاي منعطفي که با صاحبان هواپيماها مي‌بنديم، ثبات خود را حفظ کنيم.
مدير بازرگاني ايژين با تاکيد بر اينکه پرواز مستقيم به آمريکا نداريم، درباره تاثير مذاکرات در توسعه پروازهاي تهران و آتن بيان کرد: گرچه همکاري که با ايران داريم، چندان به مذاکرات مربوط نمي‌شود و در اين امر، مهم‌ترين موضوع تقاضاي موجود است، اما بي‌شک در صورت به نتيجه رسيدن مذاکرات اين پتانسيل وجود دارد که تقاضاي سفرهاي اروپايي افزايش يابد.وي تاکيد کرد: برنامه افزايش همکاري با شرکت‌هاي هواپيمايي ايراني داريم و قصد ورود به پروازهاي داخل ايران را نداريم.
پانتازوپلوس در پاسخ به سوال «دنياي‌اقتصاد»، تاثير پرواز مستقيم تهران-آتن را بر صنعت گردشگري دو کشور بسيار مثبت ارزيابي کرد و گفت: ما مي‌دانيم که تقاضاي خيلي خوبي از سوي ايران براي يونان وجود دارد و برقراري اين پرواز مي‌تواند براي مسيرهاي ديگر اروپايي نيز مفيد باشد. 
اين مقام مسوول با بيان اينکه براي ورود به بازار ايران مطالعات کافي توسط اين شرکت هوايي انجام شده است، گفت: شرکت ايژين اکنون به تمام نقاط غرب و شرق اروپا پرواز دارد و برقراري هرگونه مسير در سطح بين‌المللي همواره با مطالعات لازم آغاز مي‌شود.
طبق برنامه‌ريزي انجام‌شده، شرکت هواپيمايي ملي يونان پروازهاي خود را به‌صورت دائمي روزهاي يکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته از آتن به تهران انجام خواهد داد. به اعتقاد کارشناسان، برقراري اين پرواز مستقيم نه تنها به بهبود روابط دوجانبه گردشگري ايران و يونان خواهد انجاميد، بلکه راه را براي سفر ديگر گردشگران اروپايي به ايران تسهيل خواهد کرد؛ گرچه برخي ديگر از کارشناسان نيز هنوز ترديدهايي را با توجه به بحران‌هاي اخير يونان مطرح مي‌کنند.
با اين وجود، به اعتقاد سفير يونان گام نخست در راستاي تعاملات که گام دشواري نيز بوده، برداشته شده است و به‌زودي بايد منتظر تحولات ديگري در اين زمينه بود. به نظر مي‌رسد به‌رغم بحران‌هاي اخير در يونان، سياست‌هاي اين کشور براي جذب گردشگر در راستاي حساسيت‌زدايي سياسي صورت مي‌گيرد؛ اقدامي که مي‌تواند به گره‌گشايي از برخي مشکلات يونان منجر شود.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد