زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

ايسنا/ معاون رييس‌جمهور از افزايش اعتبار رواديد فرودگاهي ايران تا 30 روز خبر داد.
مسعود سلطاني‌فر با بيان اين‌که موضوع رواديد ايران در سه حوزه‌ي فرودگاهي، الکترونيکي و لغو رواديد پيگيري مي‌شود، افزود: در کميسيون تخصصي هيأت دولت افزايش اعتبار زماني رواديد ايران از 15 روز به 30 روز، تصويب شد که احتمالا تا يکي دو هفته آينده اين مصوبه در هيأت دولت مطرح شود.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همچنين درباره آخرين اقدامات صورت گرفته درباره ويزاي الکترونيکي نيز توضيح داد: کميسيون تخصصي دولت کليات ويزاي الکترونيک را تصويب کرده و ان‌شاءالله تا يکي دو هفته آينده نوبت تصويب آن در هيأت دولت مي‌رسد و سپس روند اجرايي شدن صدور ويزاي الکترونيک و فراهم شدن زيرساخت‌هاي آن آغاز خواهد شد.
 
وي بيان کرد: فکر مي‌کنم يک تا يک‌ونيم سال طول بکشد تا زيرساخت‌هاي ويزاي الکترونيک فراهم شود و به مرحله‌اي برسيم که بتوانيم اين ويزا را صادر کنيم. مطمئنا اين يک تحول بزرگ خواهد بود.
 
او همچنين درباره‌ي روند پيگيري موضوع لغو رواديد ايران با برخي کشورها يادآور شد: لغو رواديد توسط کارگروهي متشکل از دستگاه‌هاي اجرايي مختلف مورد به مورد و بر اساس ملاحظاتي که در روابط با کشورها داريم، مطرح و رسيدگي مي‌شود.
 
سلطاني‌فر متذکر شد: لغو يا برقراري رواديد با يک کشور دائمي نيست، چرا که اين توافق متناسب با سطح روابط سياسي دو کشور و براساس يک اقدام متقابل صورت مي‌گيرد. ممکن است امروز با کشوري روابط خوب سياسي داشته باشيم و به اين تشخيص برسيم که لغو رواديد داشته باشيم، اما 5 سال بعد در يک موقيعت بحراني قرار بگيريم و به اين جمع‌بندي برسيم که برعکس آن تصميم را انجام دهيم.
 
معاون رييس‌جمهور يادآور شد: اين اقدام گاه يک سياست متقابل است، مثلا برخي از کشورها با ما لغو رواديد داشتند، اما در سال‌هاي گذشته بر عليه اتباع ايراني رفتار کردند و لغو رواديد با اتباع ايراني را حذف کردند. در هر حال اين موضوع در کميته‌اي که مسؤولت رسيدگي دارد، در حال بررسي و پيگيري است.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد