زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

ايسنا/ مدير بافت و بناهاي تاريخي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران اعلام کرد: سازمان ميراث فرهنگي مي‌تواند مانع فروش خانه بوشهري‌ها شود.
محمدباقر خسروي، در مورد چرايي مزايده خانه معين التجار موسوم به «خانه بوشهري‌ها» با بيان اينکه اين خانه واجد ارزش است و نقش موثري در مشروطه داشته است گفت: اين خانه در ثبت خاطرات دوران معاصر بسيار نقش داشته و در حال حاضر در يد بنياد تعاون ناجا قرار دارد.
 
وي با بيان اينکه به دليل تجاري‌سازي در جنب اين بنا، خانه بوشهري‌ها دچار خسارات فراواني شده است گفت: قرار بود با کمک بنياد تعاون ناجا و بوشهري‌هاي مقيم تهران اين خانه مرمت و احيا شود که اين مهم محقق نشد.
 
خسروي با اشاره به رقم بالاي مزايده اين خانه گفت: طبق قانون اساسي، مصوبه دولت و اساسنامه سازمان ميراث فرهنگي مالک اماکني که واجد ارزش شناخته شده و يا ثبت ملي شده‌اند، نمي توانند اين بناها را بفروشند و جاي تعجب است که چرا سازمان ميراث فرهنگي با اتکا به اين تبصره، وارد نمي‌شود.
 
مدير بافت و بناهاي تاريخي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران با بيان اينکه مالک خانه بوشهري ها نيز شبه دولتي است و سازمان ميراث فرهنگي مي‌تواند مانع از فروش اين خانه شود، گفت: سازمان ميراث به راحتي مي‌تواند نسبت به مجاب کردند بنياد تعاون ناجا براي عدم فروش،حفظ و مرمت اين بنا اقدام کند.
 
به گفته خسروي، شهرداري تهران آمادگي دارد که پس از حفظ اين خانه، نسبت به مرمت و احيا آن اقدام کند.
 
اين خانه واقع در خيابان لاله‌زار تهران در 2 طبقه توسط معين التجار بوشهري نماينده دوره اول و سوم مجلس شوراي ملي بنا و در دهه 50 به ساختمان اداره مبازره با مواد مخدر و سپس شهرباني تهران تبديل مي­‌شود.
 
اين خانه که به عنوان آخرين اثر ثبتي تهران رها شده و حال و روز خوشي ندارد، در حال حاضر در يد بنياد تعاون ناجا قرار دارد و براساس آگهي مزايده‌اي که در رسانه ها منتشر شده مالک(بنياد تعاون ناجا) در نظر دارد اين خانه ثبت شده را به فروش برساند . حال بايد منتظر ماند و ديد که دستگاه‌هاي مسئول در حفظ ميراث گذشتگان چه اقدامي انجام خواهند داد ؟

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد