زندگی کتابی است ، که بدون سفر یک صفحه آن بیشتر خوانده نمی شود.

                                                                                                                      

 

 آبشارها از جمله چشم نوازترين مناظر در طبيعت هستند که طرفدارن خاص خود را دارند. بسياري از مردم جهان محو تماشاي ريزش آن حجم عظيم از آب از ارتفاع زيادي مي شوند و ناخوداگاه ساعتهاي فراواني را به تماشاي اين پديده هاي زيباي طبيعي مي گذرانند. حتما شما تا به امروز نامهايي مثل آبشار "نياگارا" يا "ويکتوريا" را بسيار شنيده ايد اما در گزارش قصد داريم تا شما را با آبشارهايي زيبا، اما تا حدي ناشناخته جهان آشنا کنيم.

1- آبشار "دتيان"
اين آبشار زيبا و چشم نواز به مانند آبشار نياگارا که به شکل يک مرز طبيعي بين کانادا و آمريکا عمل مي‌کند، بين دو استان مرزي دو کشور چين و ويتنام قرار گرفته است. شايد اين آبشار به بزرگي آبشارهاي معروف جهان نباشد اما توانسته است منظره زيبايي را خلق کند. اين آبشار به ارتفاع 50 متر و عرض 80 متر در مسير رودخانه "گوسينگ" در مرز دو کشور قرار گرفته است.

2 - آبشار "ساترلند"
اين آبشار بدون شک معروفترين آبشار کشور نيوزلند است که در جنوب ناحيه "ميلفورد" واقع شده است و سالانه گردشگران زيادي را به اين محل جذب مي‌کند. اين آبشار يکي از بلندترين آبشارهاي دنيا با ارتفاع 580 متر است. نکته جالب در مورد اين آبشار اين است که عرض آن نه خيلي کم و نه خيلي زياد است. گردشگراني که از اين آبشار ديدن کردند مي‌گويند صداي برخورد آب با سطح درياچه زير آبشار بسيار زياد و به نوعي کر کننده است.

3 - آبشار "جيم جيم"
يک آبشار زيباي 150 متري در پارک ملي "کاکادو" در کشور استراليا، آبشار بعدي در اين ليست است. اين آبشار که از کنار تعدادي صخره به پايين مي‌ريزد منظره بسيار زيبايي را به وجود مي‌آورد. بهترين فصل براي تماشاي اين آبشار در زمان فصل باراني در استراليا از ماه دسامبر تا مارس است. متاسفانه در طول فصل خشک جريان آب به طور کامل در اين ناحيه قطع مي‌شود.

4 - آبشار "راين"
اين آبشار عظيم و بزرگ يکي از متفاوت‌ترين آبشارها در اين ليست به شمار مي‌رود و دليل آن هم ارتفاع کم اين آبشار است. اين آبشار به ارتفاع 23 متر بر روي رودخانه راين قرار دارد ولي عرض آن بسيار زياد بوده و در حدود 150 متر مي‌باشد. اين عرض زياد به همراه حجم بالاي آبي که اين آبشار از خود عبور مي‌دهد آن را به يکي از آبشارهاي منتخب در اين ليست تبديل کرده است.

5- آبشار "مونت مورنسي"
اين آبشار پس از آبشار نياگارا زيباترين آبشار کشور کانادا است که در ايالت کبک اين کشور قرار دارد. اين آبشار به ارتفاع 83 متر و عرض 45 متر بر روي رودخانه مونت مورنسي قرار گرفته و به يکي از جذابترين نقاط براي گردشگران در کشور کانادا تبديل شده است. البته بسياري معتقدند که دسترسي گردشگران به اين منطقه ممکن است به اين ناحيه آسيب وارد کند.

6 - آبشار "تيس ايسات"
زماني که اسم کشور اتيوپي به ميان مي‌آيد بسياري به ياد قهوه توليد شده در اين کشور مي‌افتند. اما بايستي اشاره کرد که اين کشور داراي عجايب زيياي طبيعي نيز هست. اين آبشار به نوعي انتهاي رود نيل، طولاني‌ترين رود در دنيا است. اين رود با وجودي که در سر راه آن سدهاي بسياري ساخته شده است همچنان با حجم و قدرت زيادي به حرکت خود ادامه مي‌دهد. البته در فصول خشک آبشار نماي ضعيفي دارد. در فصول باراني عرض اين آبشار به 400 متر رسيده و ارتفاع آن نيز بين 35 تا 40 متر است.

7- آبشار "جاگ"
آبشاري بسيار زيبا در کشور هندوستان که به طور حتم تعجب و تحسين شما را بر خواهد انگيخت. اين آبشار زيبا در فصول باراني کشور هند داراي عرضي در حدود 472 متر و ارتفاع 273 متر است.

8- آبشار "دتيفوس"
با نيرومندترين آبشار در قاره اروپا آشنا شويد. اين آبشار که در کشور ايسلند قرار دارد در فصول گرم سال به نهايت زيبايي و قدرت خود مي‌رسد. در اين فصول با توجه به آب شدن يخ هاي قطبي عرض اين آبشار به 100 متر رسيده و از ارتفاع 44 متري به پايين مي‌ريزد.

9 - آبشار "کاي ئتور"
اين آبشار زيبا که در کشور "گويان" در آمريکاي لاتين قرار دارد نيز يکي از زيباترين آبشارهاي جهان است. اين آبشار به ارتفاع 221 متر و عرض 100 متر از جمله بزرگترين و نيرومندترين آبشارها در دنيا است. به لطف وجود فصول باراني طولاني در اکثر مواقع سال اين آبشار زيبا در نهايت قدرت حجم زيادي از آب را عبور داده و مناظر زيبا و شگفت انگيزي را خلق مي‌کند.

10 - آبشار "آنجل"
اين آبشار نيز که در کشور ونزوئلا قرار دارد يکي از آبشارهاي رکوردشکن است که خيلي در کشور ما شناخته شده نيست. اين آبشار بلندترين آبشار جهان است. ارتفاع اين آبشار در حدود 979 بوده و نماي بسيار زيبايي را براي هر بيننده‌اي ايجاد مي‌کند. نيرو و صداي ايجاد شده توسط اين آبشار غيرقابل تصور است.

DESIGN BY SOORI
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای مدیران این سایت محفوظ می باشد